naše logo

naše logo

menu

úvodní stránka
školní rok
historie školy
učitelé
kontakty
dokumenty
inspekční zpráva ČŠI
školská rada
sportovní třídy
výuka cizích jazyků
školní družina + klub
školní jídelna
rozvrhy
akce, aktivity
ročníkové práce
galerie na chodbě
registr oznámení
akce + fotogalerie
projekty 110 let Břevnova
napsali o nás
napište nám
autor stránek

virtuální prohlídka

spolupracujeme


spolupracujeme




 

galerie na chodbě - židle


MALBA NA ŽIDLI - „Jsi jen moje!“ˇ
ZŠ 8. ročník

Motivace: Než se malé dítě naučí sedět, je třeba trpělivosti, námahy a nejen rodičovské péče.
Pro rodiče je takováto novina důvodem k radosti. Bodejť ne, je to pokrok. A pokrok je třeba 
podpořit – rodiče pořídí dítku svému první židličku. Dítě si na ní zvykne, ať už to byla židlička, v níž jedlo nebo si u stolečku kreslilo, četlo pohádky. Postupně, jak dítě dospívá, potkává mnoho židlí – ve školce, škole, zájmových kroužcích a stále doma. Povětšinou židle, na nichž sedí, střídá. Doma je to však jiné. Židlička s ním putuje časem. Má více použití, občas slouží jako odkladiště věcí nebo zastupuje věšák na oděvy. V horším případě je na ní čmáráno, ryto. Začne se kývat, snad se i zláme. Přes všechno je takovým tichým průvodcem dětským životem, sdílí radost i smutek. A když nastane čas vhodný židli z jistého důvodu odstranit, může dojít i na slzičky…vždyť přirostla k srdci, snad mám ji dokonce rád! Tatínku, maminko, neberte mi mou židličku! 
Vycházíme z citového pouta k předmětu. Jakým způsobem – malbou - přetvořením „vnějšího pláště“ židle lze vyjádřit svůj citový vztah k předmětu s uplynulou časovou hodnotou. Použitím oblíbených barev, motivů. Samozřejmě je možné vyjádřit i negativní pocity (např. když jsem se pral s kamarádem, vzal jsem židli do rukou a v zápalu bitvy se o ní zranil, houpal jsem se na židli a upadl…)

Pomůcky: barvy Remakol nebo Akryl (ředitelné vodou), Disperkol, kulaté a ploché štětce, případně dřívko, špachtle, smirklovací papír na zdrsnění ploch, aby barva lépe přilnula. Svou židli. Nebo jinou, kterou ve svých představách přijmu za svou a budu na ní pracovat jako na osobní od začátku až do konce i s doprovodným textem. 



 

úřední e-deska

spolupracujeme

Etická škola

Finančně gramotná škola

Vybudování přírodní učebny v objektu ZŠ Marjánka

video

fotografie

Poděkování p. Chludovi

V rámci výtvarné výchovy navštívila třída 4. A Colloredo Mansfeldský palác

V rámci výtvarné výchovy navštívila třída 4.A Bílkovu vilu

Malý TeamGym junior

Halloween v 1. B

Fotografický den 6. C

8.A a 8.B ve vodárně

Koupili jsme prales :-)

Návštěva Archeologického parku v Liboci

Halloween

Třeťáci na Ekofarmě Čapí hnízdo

8.C - střípky z června 2015

Červen 7.B + 7.C

7.A na návštěvě
ve stacionáři DIAKONIE
ve Stodůlkách

Návštěva Zoo s druhým cizím jazykem

Druháci v červnu

Druháci na Hrad!

Třicetiletá válka

Shromáždění
s Večerníčkem

Divadlo v 1.B

Pirátská škola v přírodě

Projekt „Voda
pro budoucnost“

Zatmění Slunce a 3.A

6. A a 7. B v rámci projektu Velká válka 1914 – 1918
na výstavě v Národním technickém muzeu

Třeťáci a žáci 1.B podnikli vánoční exkurzi do svíčkárny

Cottbus

Školní výlet 2.A a 2.B - Velikonoce s kocourem Mikešem

1.A + 1.B na velikonočním výletě

Bruslení sportovních tříd

Druháci v Přerově

Vánoční dílny v Písecké bráně 1. tříd

Mistrovství ČR
ve sportovní gymnastice mužských složek

MEMORIÁL JANA GAJDOŠE

Výlet za praotcem Čechem

Secese a symbolismus

60. výročí založení Střední školy civilního letectví

Cyril a Metoděj

Žáci 8.B na školním pozemku při budování venkovního posezení…

Škola v přírodě
4.A a 4.B

Šumava - výlet 8.A

Jak si hrajeme
ve školní družině?

Berušky se připravují na soutěž

Závod dvojic o pohár Prostějova

Společenské chování

Národní památník
na Vítkově

Kde se bere energie

Výlet za čerty

Memoriál Jana Gajdoše

Mise Vyšehrad

Ladronka

3.B na Šumavě

5. A se šesťáky
v Aquapalace
v Čestlicích

Divadlo jazyků – středa

Divadlo jazyků – úterý

Divadlo jazyků – pondělí

Divoký západ

Atentát na Heydricha – 70

Druháci a projekt "Pohádková Praha"

Výlet třídy 9.A

DEN S IZS